11/04/2015

ENDOSKOPİ ve KOLONOSKOPİ MACERAM

Bundan yaklaşık 11 yıl önce özel bir hastanede yapılan endoskopi ile reflü ve gastrit teşhisim koyuldu
Yapılan işlem bayıltılarak uygulandı
Uyandığımda ağzım yüzüm kan içindeydi
O dönem verdiğim ücret tam 175-TL idi
Gittiğim hastane Türkiye'nin ilk 5 hastanelerinden biriydi
Tam 1 hafta boyunca konuşamadım
Sağlıklı yemek yiyemedim
Narkozdan ayılmam nerdeyse 1 günü buldu
Tüm bu acılara karşılık elbette bir daha öldürseniz asla böyle bir işlem yaptırmam dedim haklı olarak
Ta ki 2015 yılına gelene kadar
2015 3.Ayda kanamalı bir bağırsak problemi yaşadım.
Acilde geçen gecemde doktorun ilk söylediği mutlaka hem kolonoskopi hem de endoskopi yaptırmam gerektiğiydi
10.Aya kadar gitmicem dedim yaptıramam nasıl yaptırırım
O kadar acıyı çektim seneler önce
Artı ssk bayıltarak ilk etapta yapmıyor gerekli görmesi halinde bayıltarak işlem uygulanıyor
10.Ayda SSK'da dahiliye uzmanına gittim
Muayenem sonucunda mutlaka  hem koloskopi hem de endoskopi yaptırmam gerektiği aciliyetini belirtti.
Çünkü içerde bir sorun var ve bunun ne olduğu belli olmadan ezbere haklı olarak ilaç veremiyecekti
Sıra beklerken orda bulunan hastalarla kısa bir sohbetim oldu
Benim gibi  hem kolonoskopi hem de endoskopi yaptırmak zorunda olan bir bayan bana 
Özel Okmeydanı Tıp Merkezi 'nden bahsetti
SGK ile anlaşmalarının olduğu
Çok uygun fiyatla işlemlerin hemde bayıltarak yaptırdığını anlattı
Yolumun üzerinde olduğu için ön görüşme ve yeri görmek için gittim
İçerisi ışıl şıl
O kadar temiz bir ortamki gittiğim bir çok özel hastanede bu kadar temiz bir ortam hiç görmedim.
Sorunumu anlattim bana öyle güzel bir şekilde yapılıcak işlem öncesindeki hazırlık aşamalarım tek tek anlatıldı
Güvendim çok ciddi aklı başında kişiler hepsi
Gelelim işlem öncesinde yaşadıklarım
Bana verilen neler yapılmasını içeren kağıtta 24 saat ciddi bir diyet bekliyordu
Öncesinde bir çok kişi 3 gün önce başlıyor diyete
Ben sadece 24 saat yaptım
3.Kasım saat 9'da randevumu aldım
Gelelim 2 kasım tarihine
Sabah saat 09:00
Günün tek öğünü kahvaltım
Kahvaltıda peynir(kaşar,beyaz peynir,tulum peyniri) yedim 
Yanında çayım ve 3 ince dilim ekmeğimle
Saat 10:00
Artık bu saatten sonra katı gıda bitti herşey sıvı
Bir gün önce tavuk haşladım ve onu suyunu sulandırdım
Bütün gün ki tek besinim o olucak
Saat 11:30 
1 küçük kase tavuk suyumdan içtim ılık olarak
Saat 12:00
İşte başlıyoruz
İlk şişe müshil ilacım
Herkeste okuduğum iğrenç ötesi kusucaksın vs
Bu noktada yardım aldığımı belirtmem lazım çünkü herkeste çok kötü şeyler duydum
Burda yardımım biriciğim Suzan'ım
Anneciği daha önce 2 kez kolonoskopi yaptırdığından beni uyarmıştı mutlaka evde elma suyun olsun o sıvıyı tek başına içmen çok zor
Bende en keskin olan elma suyu SEK marka %100 olan elma suyundan almıştım
Şişeyi açtığımda ilk olarak bariz bir sakız kokusu
Bardağa koyduğumda kola gibi bir görüntü
Sade olarak içmeye çalıştığımda evet midem bulandı
Ama yarı yarıya elma suyuyla karıştırınca bir nebze içilebilir oldu
12:20
Zorlukla da olsa biten 1 şişe müshil
ve ardından 1,5Lt su içilmesi lazım saat 16:00daki 2.şişeye kadar
Şimdi bekleme zamanı
Ağız tadım değişsin diye 1 fincan yeşil çay içtim
saat 13:10
Çok şiddetli ishal başladı
Bu sayede bağırsaklar temizlenicek biliyorum
Artı korkmayın kesinlikle ağrı sancı vs yok ki ben çok sorunluyum bu konuda bende olmadıysa sizdede olmaz
Saat 14:00 
1 tabak çorbamdan içtim gene ve wc ziyaretleri devam ediyor
saat 15:00 
ilk bardak üzüm hoşafı suyumu içtim
İşte bu midemi rahatlattı
Şekerli olduğu için çok ama çok iyi bir tercih oldu
Saat 16:00 
İkinci şişe müshil ilacı
Gene aynı şekilde birebir karıştırdım
Ama içtikçe daha zorlamaya başladı beni mide hassasiyeti
1,5lt ikinci şişe suyuma başladım
saat 17:15
Bir tabak daha çorbamdan içtim
Saat 18:00 gene bir koca fincan üzüm hoşafı tabii ki taneleri yok aman sakın taneleri yemeyin sadece sıvı bugün unutmayın
Saat 19:00 
açlıktan üşümeler başladı
Burda kedilerimden yardım aldım onlar kucağımda sıcak su torbası görevi yaptılar
saat 19:30
Bir fincan ıhlamur buda mideme çok iyi geldi
Ama hala çok açım
saat 20:00 
3.ve son şişe
İtiraf ediyorum bu şişemi bitiremedim yarısını içebildim
Ve uyku çünkü artık bedenim titriyor üşüyorum
Saat 23:30
Uyandım bir bardak üzüm hoşafı içtim yarım bardak kadar ıhlamur 
Saat 00:00
 ilk yaptığım müshil ilacım
Korktuğum gibi olmadı 1 kez wc girdim ardından uyku
Saat 02:30
 uykudan zıplama wc koşma :)
saat 07:30 
artık saatler kaldı ve 2.müshil ilacı
10 dakika sonra wc artık bişey kalmadı ama bağırsaklarımda
herkes bembeyaz çıkması lazım diyordu ama altın sarısı renginde su bunun nedeni içtiğim 3 şişe müshil ilacı
ve saat 08:30
Titriyorum korkudan taksiye binerken
Gözümün önüne geçmişteki deneyimim geliyor
Özel Okmeydanı Tıp Merkezi asansöründeyim girmesemmi acaba ama çektiğim bu sıkıntı ne olucak?
İçeriye giriyorum gene ışıl ışıl işlemim yapılıyor kolonoskopi ve endoskopi için toplamda 77TL veriyorum
Güleryüzle bana biraz bekliyeceğim iletiliyor çünkü erken geldim
Titreyerek oturuyorum zaman geçmiyor ve korkum artıyor
saat 09:10
Sevda Hanım alalım sizi dediler
Ben kireç gibi suratla odaya girdim
Üzerime giyinmek için şortum verildi
Titriyorum
Sol tarafıma uzanmam söylendi 
Korkuyorum dedim
Yatağa oturdum bana işlemi öyle tatlı bir dille anlatıyorki hemşire
Ama titriyorum diyorum geçmişteki deneyimimi anlatmak istemiyorum onlara
Sadece çok kan gelicekmi boğazımdan dedim
Bana şaşkınlıkla baktı -Neden? dedi
Kesinlikle öyle bir durumun söz konusu olmadığını anlattı
Damar yolum açıldı 09:15
Doktor odaya girdi ondan başka 2 kişi daha var odada 
Sol tarafıma uzandım ağzıma ağızlığım bir bebeğe duyulan şevkat nasılsa o şekilde takıldı saçlarımı toplim dedim size zor olucak rahatlayın siz ben hallederim dedi güleryüzlü hemşire
09:17 koluma iğne verildi
Gerisini hatırlamıyorum
Saat 09:45
Yatakta gözlerimi açtım
İlk isteğim su oldu
Bikaç yudum içtim gözüm açıldı tamamen
09:50 yataktan doğruldum wc ihtiyacım var dedim
Kimseden destek almadan yavaş yavaş gittim
Gazım var ama çok şiddetli değil
Saat 10:00 tetkiklerim verildi ince bağırsağımdan patolojiye gönderilmek üzere bir parça alınmış 10tl onun için ayrıca ücret verdim
saat 10:05 eve dönmek üzere çıktık 1 saat bişey yememem istendi çünkü parça alındı onun toparlanması lazım
Eve gelirken mis gibi simit kokusunu duydum almadan dururmuyum aldım ama yemicem akşama kadar :)
Saat 11:15 ilk yemeğim kahvaltı çay,peynir ve 2 dilim ekmek canım zaten istemiyor başka bişey
Halsizim uykum var ardından uyku
saat 14:00 uyandım ama o nasıl bir koku
ağzımda sanki dün içtiğim ilaç
Hemen kendime bir nescafe yaptım
Kokusunu içime çeke çeke içtim
Ardından duş sanki saçlarıma bile sindi o ilacın kokusu
saat 18:00 akşam için simitlerim bana bakıyor gene canım çay istedi simit çay peynir üçlemesiyle karnım doydu şükür
Şu anda saat 20:15 türk kahvemi içerken sizlere bu satırları yazıyorum
Özel Okmeydanı Tıp Merkezi benim hayatımda milat olabilicek bir merkez
Herkes eğer istanbul'da benim işlemlerimi yaptırması gerekiyorsa sakın çok paralar dökmeyin başka hastanelere
Toplam da 87TL (10tl patoloji+77tl endoskopi+kolonoskopi) verdim
Hepsinin yanında sizi rahatlatma çabaları içerisinin temizliği ışıl ışıl görüntüsü herşeye bedel



Özel Okmeydanı Tıp Merkezi  web sitesi http://okmeydanitipmerkezi.com/
Adresi  Darülaceze Cad. Ekşioğlu İşmerkezi No:36/6 Kağıthane / İST kağithane diye geçiyor ama tarif etmem gerekirse ssk okmeydanı karşısında Kiler market var hemen onun yanında 
Telefon  0212 210 78 78 
Ben bu rahatsızlığım için teşhis koyulması açısından hem kolonoskopi hemde endoskopi aynı anda yaptırmayı tercih ettim
Herkese örnek olması açısından da saat saat sizlere yaşadıklarımı paylaştım.
Başka yerlerde okuduklarımız hepimizi korkuttu biliyorum
Çünkü ben korktum
Bu yüzdende birebir gerçekten yaşamış bir kişi olarak sizlere kendimi örnek veriyorum
Eğer sormak istediğiniz bişey varsa lütfen çekinmeyin
Sağlıklı günler dileğimle
Sevgilerrr...


54 yorum:

  1. Canim çok geçmiş olsun seni telkin ederken kendim de korkuyordum itiraf ediyorum.Annem gibi bir yol gostericimiz de vardi ama gene de psikolojini anlayabiliyorum.Gecmis gitmis olsun yasayacaklar icin cok guzel bir yazi olmuş.Aslinda korkulacak bir sey yok ama insaniz iste.O hastanrye ben gercekten bayildim.Nasil uygun bir fiyat ve nasil guzel hizmet.Bol bol dua aldiklari kesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim senin desteğin olmasa ilk günden ben o ilacı bile içemezdim emin ol gitmiyorum derdim
      seni ve anneciğini çok seviyorum bitanemsiniz ikinizde
      heleki kliniğin içindeki görevlilerin ilgisiyle birleşince kim korkar yaaaaa dedim (burda yazar yalan söylüyor titriyordum o masaya yattiğimda hala :)
      şükür canım benim bin şükür

      Sil
  2. Öncelikle çok geçmiş olsun demek istiyorum. Sonuçlar da inşallah güzel çıksın.
    Bu gibi yazıları, bu derece açıklayıcı yazmak lazım aslında. Ve takipçilerin sorduları sorulara üşenmeden cevap vermek.
    Hallluks Valgus ameliyatın öncesi araştırma yaparken rastladığım postlar çok açıklayıcı değildi. Sorduğum sorulara yanıt gelmedi. Bu konu beni çok rahatsız etmişti mesela.
    Yaşadığınız şu olayı yaşamak zorunda olan, bu konuda araştırma yapan herkes adına çok teşekkür ediyorum.
    Tekrar geçmiş olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bilmemmi neler okudum bir bilsen yemin ediyorum sana ilaçlar önümde ağlicam içemicem ölücem ben bunları içersem diye
      hele işlem için birde ikisi birlikte neler neler yazışmış asansöre bindiğimde gitmesemmi diye kendi kendime konuşuyordum ama şükürler olsun çok ama çok iyiyim hiçbir sorunum yok kimselerinde korkmasını istemiyorum benim gibi yaşamasınlar o korkuyu ben çektim başkaları çekmesin inşallah saat saat özellikle not aldım önce sonra işlemi bitirdim eve geldim akşamına hemen yazdım. inşallah sonuçtada kötü bişey diildir ilaç kullanıcam uzun bir süre biliyorum ama olsun artık biticek acildeki maceralarım.
      güzel dileklerin içinde çok ama çok teşekkürlerler
      sevgilerimle

      Sil
  3. Cok gecmis olsun.. Allah bir daha yasatmasin.. Guzel hastanelere denk gelebilmek cok buyuk sans gercekten.. Ne guzel bilgilendirmissiniz orada yasayan arkadaslara onemli bir bilgi.. Tekrar gelmis gecmis olsun Allah acil sifalar versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler güzel dilekleriniz için
      mecbursak böyle bir işlem yaptırmaya artık korkmuyorum benim gibi başkalarıda korkmasın bundan sonra sevgilerimle

      Sil
  4. çok çok geçmiş olsun. yapılan işlemler çok zorlu şeyler. Allah yardımcınız olsun bundan sonra da . güvendiğiniz bir yer bulmanıza çok sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler , şimdi 10 kasımı beklicem inşallah oda temzi bir sonuç olucak ümidindeyim
      sevgilerimle

      Sil
  5. bu anlatım için teşekkürler, geçen seneden beri kaçıyordum yaptırmaktan:) Özellikle kolonoskopi öncesi hazırlık çok zor, umarım temiz çıkmıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgin Hanım,
      Her iki işlemi aynı anda denilebilicek şekilde tek seferde oldum ve şükürler olsun hiçbir şekilde korktuğum gibi olmadı.
      Evet hazırlık aşamasında ciddi stres oldum sıkıntı yaşadım ama o çektiğim acillik olduğum spazmların yanında çok hafif kalır.
      bağırsaklarda şükür temiz ancak midede 20 senedir gelen bir sıkıntımız varmış. şimdilik onun tedavisindeyim şükürler olsun ama çok ciddi korkulucak bir sorunum yokmuş.
      insanları çok çok korkuttular yazılanları hele okuduğumda başka yerlerde bırakıcaktım yaptırmıyacaktım. bir cesaret yaptırdım. benim gibi korkan çekinen herkes içinde gerçekten yaptırmış bir kişi olarak tüm yaşadıklarımı yazdım.
      umarım sizinde korkunuzu bir nebze aşmanıza yardımı olmuştur.
      sevgiler, geçmiş olsun.
      inşallah en kısa zamanda sizde tertemiz sonucunuzu alırsınız.

      Sil
    2. ikisini bir arada yapmıyorlar Bodrum da, endoskopiyi yaptırdım, alkalen reflü ve gastrit, bir de helikobakteri çıktı. İlaçlar alıyorum, ama kolonoskopinin özellikle o öncesi ilaçları falan düşünce kaçıyorum sürekli :) Geçmiş olsun size de

      Sil
    3. Belgin Hanım,
      Kaçmayın inanın içtenlikle söylüyorum
      1-elma suyu
      2-üzüm hoşafı suyu
      3-tavuksuyu çorba
      4-bolbol uyku
      24 saatlik bile sayılmıcak birazcık sıkılık okadarcık

      iyi tarafından bakalım 1 hafta dümdüz karınla dolaştım :)
      inşallah sizdende güzel haberler beklicem mutlaka
      sevgiler

      Sil
    4. hahaha dümdüz karın için yapılır :) Teşekkür ederim, başaracağım elbet

      Sil
  6. Merhabalar. Ne tatlısinız... ne güzel anlatmışsınız. Ben de kabızlıkla ilgili bugün gastroentroloğa gittim. Tabiki adınızı sormadan kolonoskopi yaptırdınız mı hiç? diye sorduklarını hesaba katmamıştım. Daha önce gastroskopi yaptirmistim ve hayatimin en guzel deneyimlerinden biriydi cunku ne bi hazırlık aşaması var ne başka bi şey... bu kolonoskopi uyuzunun 1 günlük ölüm modu beni gerim gerim geriyor. Bi de size lavman vermediler heralde? Benim bi de akşam 1 sabah gitmeden 1 adet lavmanım var... ve yapamadığım bi şey�� ben de Türkiye Hastanesinde yaptırıcam. Hek de 570TL! Acaba sizin orda mı yaptırsam diye dusunmedjm degil... Doktorum iyi bir doktor fakat hastamın morali bozulur mu, biraz tatlı konuşayım vs gibi bi dusuncesi asla yoktur kendisinin sağ olsun... kabızlık canım, ne olacak ki gidip, ya Chron'sa, ya bagirsak iltihabıysa diyip beni zaten baştan çökertti... nasıl korktuğumu anlatamam... o hazırlık günü ne halt edeceğime mi gerileyim, sonucum inşallah temiz olur'a mı endişeleniyim ..... bi de gaita tahlili de istedi kolonoskopi öncesi.. sırf zahmet. Hem de iğrençliklersen oluşan bi zahmet... valla bu korkuyla nasıl yapabilicem bilmiyorum............Lütfen bana dua edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh nasılda benim en baştaki çekincelerimi yaşıyorsunuz.
      bende iki lağmanvar biri gece 12de yaptim biri sabah işlemden 1 saat önce iyiki hatırlattınız ben bu yazıyı kolonoskopiden döndüğümde 8 saat sonra yazdım ve hemen yayınladım kimse korkmasın diye.

      şimdi ilk olarak lağmandan hiçççç korkmayın benim kronik diareden dolayı en zor olucak olan o demiştim hiç bişi olmadı hatta midem ve bağırsaklarım öyle boşalmişki hiç wc çıkmadım lağmandan sonra desem yeridir sevgili melike.
      şimdi diğer unsur
      ben isim vermedim hani en başta ilk seneler önce yaptırdığım boğazımın parçalandığı endoskopi varya sizin gidiceğiniz yerde yapılandı. ben orda yaptırdım evim çünkü o hastanenin karşısında.
      diğer bir unsur bana güvenirmisiniz veya size nedesem onu düşünüyorum.
      en mantıklısı sürecimi anlatim size kararı size brakim
      özel okmeydanı tp merkezinde kolonoskopi ve endoskopi işlemim yapıldıktan sonra kendi bünyelerindeki dahiliye doktoruna gitmeye başladım.
      18tl muayene ücreti veriyorum.
      şu anda tedavimin 2.aşamasındayız.
      ve beni o malum sizin gittiğiniz hastanede koyulmayan bulunmayan 20 senedir kabusum olan diyare 'den kurtardılar.
      ilaç tedavim var. ilaçlarımı düzenli alıyorum 20 gün sonra 3.kontrolüm var.
      doktorunu size kelimelerle anlatamam her seansımız nerdeyse 1 saat sürüyor.
      sohbet ediyrouz bana yaşam tarzımı soruyor yediklerimi içtiklerimi, benim yaşadıklarımı dinliyor ve sonuçlarıma göre teşhisimi koydu.
      bana güveniyorsanız bir kez gidin sadece kendisine sonrasnda elbette sizin kararınz nerde yaptırmak istiyorsanız.
      sadece burda inanın o kolonoskopi belası diil sorun 1 gün acı çekiceksiniz mideniz bulanıcak içtiklerinizden halsiz düşüceksiniz.
      sonuca göre sizin için önemli olan teşhis ve tedavi ve sizi dinleyen sizin yaşam tarzınızı öğrenen bir doktor.
      özel hastaneler alakasız testlerle para almanın derdinde inanın.
      sizin gittiğiniz hastanede bana 10 yıl önce yapılan testleri size saysam şaşırırsınız inanın.
      ve koyulan teşhis reflü ya benim diyarem var reflü nedir?
      ve ilaç tedavisi üzerine ordaki ilgisizlik.
      allah yardımcınız olsun yaşadığınız stresi çok çok iyi anlıyorum ben.
      hazırlık gününden korkmayın üzüm hoşafınız olsun, tavul suyu çorbanız olsun evde yeterli miktar.
      lağmandanda korkmayn buz gibi bişi geliyor size his olarak sakın korkmayın.
      inşallah tertemiz çıkıcak sonuçlarınız.
      benim gibi 20 senenin sonunda huzurla yaşamınızı sürdürmeye başlıcaksınız.
      sevgiler, lütfen haberdar edin benide
      çok geçmiş olsun

      Sil
  7. Merhaba, bende yarin kolonoskopi olacagim
    Sizin anllattiklarinizi uygulayacagim🙂Doktorum bu kadar ayrintili anlatmadi valla. Ben 400tl verecegim bakalim nasil olacak. Eger oradaki tedavi gecirmezse ishalimi sizn hastaneyide deneyecegim. Bu paylaşım icinde tesekkur ederim. Elma suyu gercekten ise yarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcınız olsun, inşallah rahat geçirin bu günü gerisi önemli değil kesinlikle.
      Çok geçmiş olsun umarım güzel sonuç alırsınız.
      sevgiler

      Sil
  8. Merhabalar çok geçmiş olsun umarım tedavi süreciniz güzel bir şekilde devam ediyordur.Doktor annemden gastroskopi istedi araştırırken sizin yazınızı gördüm hastaneyi aradım gastroskopi 73 tl parça alımı olursa artı 20 lira.çok uygun fiyat diğer hastanelere göre.Annemin etrefındakiler aklını karıştırmış tabiki neden heryer pahalı da burası bu kadar ucuz diye kadının içine şüphe düştü şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande hanım merhaba
      öncelikle sizede çok geçmiş olsun.
      sgk anlaşması olan ve ssk tarafındanda bir çok hasta sevki yapılan bir yer.
      Benim orayı bulmam da doktorumun kapısında başka hastalarla konuşuyorken nasıl yaptırıcam nerde yaptırıcam derken bana ordaki hastalar biz okmeydanı tıp merkezine gidiyoruz dediler ve o şekilde yeri buldum.
      Fiyat uygun evet ama işlem aynı işlem her hastanede zaten. şu var sgk üzerinden onlar ücretlerini alıyorlar. Bizim cebimizdende ortalama 100 lira gibi bir fiyat çıkıyor.
      eğer yakınsanız gidin bi yerlerini görün işlem hakkında tam bilgi versinler sizede çok iyi insanlar bana yarım saat anlatmışlardı öyle korkuyordum çünkü.
      annenizin etrafındakilere çok kulak nolur asmasın. bende kolonoskop ve endoskopiyi aynı anda olucam dediğimde bana ölürsün, nefes alamazsın 15 gün yemek yiyemesin kanaman olur vs neler dediler hiçbirini dinlemedim.
      şükürler olsun ayılmam çıkmam toplam 1 saat bile sürmedi çıkışta bikaç saat sonra herşeyimi yedim içtim.
      sormak istediğiniz ne varsa her zaman sorabilirsiniz. İletişim formunuda doldurabilirsiniz isterseniz yukardan özel sormak istedikleriniz varsa

      Sil
    2. Geri dönüş yaptığınız ve aydınlatıcın cevabınız için çok teşekkür ederim inşaalah bizde enaz sizin kadar memnun kalırız sevgiler😊

      Sil
    3. inşallah sağlıklı sonuçlar alın ve anneniz ve siz MISIR yemeyin. Benim gibi mide bağırsak sorunları olan kişiler asla tüketmemeli ve ben 1 yıldır mısır ve türevlerini (mısır unu dahil) hayatımdan çıkarttım. Ne diyarem kaldı ne mide ağrılarım. Çok sinirlenmezsem eğer ancak mide ağrılarımda olmuyor .Ama ek tedavim ortalama 6 ay sürdü. İnşallah hayırlı sonuçlar olsun sizinde
      sevgilerimle

      Sil
  9. Mrb sevda hanım benim de sürekli ishal im var su içsem ishal oluyorum bir yere çıkamıuorum korkudan kolonoskopi yaptırıp tedavi görürsem geçer mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice hanım öncelikle çok geçmiş olsun.
      Yaşadıklarımız benziyor ancak benim teşhis koymak gibi bir düşüncem asla olamaz.
      Tavsiyem sağlam bir iç hastalıklar doktoruna gidin. sorununuzu anlatın.
      o zaten size kolonoskopi ve endoskopi önericektir.
      basit bir örnekle benim diyare sorunumun temeli pankreasımın yeterli enzim üretmemesi çıktı. Bunuda özel okmeydanıtıp merkezi yukarıdaki yerde çözüldü.
      kendimi bildim bileli yaşadığım tüm sorunlarım hayatımdan çıktı gitti bin şükür.
      lütfen ama kimsenin lafına bakarak şunu iç iyi gelir vs cümlelerini dinlemeyin. bunun çözümü doktorlar ve sizi dinleyen doktorlar en önemlisi. bana senelerce torbalarca ilaç verildi en sonunda sürekli kanama geçirmeye başladım. benim durumuma kadar ilerletmeyin lütfen sorununuzu çünkü eğer su içmeyle bile diyare başlamışsa benim gibi kanamada başlamasından korktum şimdi.
      lütfen korkmayın kolonoskopiyi bizlere öyle kötü bir şeymiş gibi anlattılarki ölüm gibi bişey sanıyoruz. benim gibi ciddi iğneden bile korkan biri olup yürüyerek eve dönmüşse siz çok daha rahat yaparsınız inanın. sorunuz olursa lütfen çekinmeyin gerekirse yukarıdaki iletişim formundan yazabilirsiniz.
      sevgiler

      Sil
  10. Çok tşk eeerim Peki kolonoskopidrn sonra tedavi ilaç vs.oldu mu yada ishal sorunu tamamen ortadan kalktı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice hanım, kolonoskopi teşhis amaçlıdır. benden parça alındı tahlile gitti (acıma vs kanama hatta asla olmadı ne aynı gün ne diğer günlerde) içeride sorun yani kist tümör kanama yapabilecek bir bulgu yok denildi. Bu yüzden başka organlardan kaynaklı olduğu düşünüldü diyare ve kanama sorunumun. Pankreasta sorun olduğuna kanaat getirdi doktorum ve bana onun tedavisi için ilaç verildi ve hayatımdan bundan sonra asla yememem gerekenler sıralandı. ki bu yememem gerekenlerin başında mısır ve türevleri geliyor. ömrüm boyunca asla mısır içeren mısır unu dahil hiçbir şey yememem gerekiyor GDO yüzünden pankreası bitiriyor ve buda bağırsaklarda yapışmasına besinlerin ve kanamaya kadar giden çok kötü bir süreci başlatıyor
      yaklaşık 6-8 aylık bir tedavi sürecim oldu ilaç verildi 3 adet o süreçte yavaş yavaş bünye kendine geldi. ben artık kabız oluyorum hatice hanım inanamıyorum halen ama :) ancak çok yağlı yersem veya aşırı stresli bir durum yaşarsam diyare sorunum oluyor oda 1 günlük sonrası gene normale dönüyorum. elbette sizin içeride olan sorun neyse doktorunuz ona göre bir yol izleyecektir. inşallah hayırlı haberlerinizi sizinde duyarım.

      Sil
    2. Çok tşk ederim bende devlet hastanesine gittim ilaç verdi geçmezse gel kolonoskopi yapılacak dedi ondan size denk geldim yazdım. Hayatta istediğim tek şey sadece ishal olmamam

      Sil
    3. peki size diyet şunu ye bunu yeme vs gibi bir şeyler söylemedimi hatice hanım. mesela bana yağlı kızartma özellikle turşu hele acı yasaktı.
      mesela teşhis aşamasında kola içiyormusun denildi bana okmeydanı tıp merkezindeki doktor onuda yasakladı asla içmiceksin dedi asitli hiçbir şey. ne çektiğinizi öyle iyi anlıyorum allah yardımcınız olsun inşallah ilaçların faydası olsun size

      Sil
  11. Ben zaten yemiyorum korkudan çünkü sürekli ishal var kola içmiuorum midem rahatsız diye peki bu diyeti ölene kadqr mı uygulayacaksınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ölene kadar hatice hanım, asitli içecekler, mısır ve türevleri mısır ihtiva eden herşey, çok yağlı şeyler (kızartma arada yiyorum serbest ama sürekli olmıcak) acı kesinlikle yasak, turşu gibi fermente edilmiş çok aşırı tuzlu şeyler arada makul miktar arada derken ayda 1 gibi çok canım çekerse. zaten çok aradığım illa yemek istiyorum dediklerim değildi bunlar benim. önemli olan teşhisiniz belki sizde gerek kalmıyacak benimki gibi bir duruma inşallah. ama her halükarda sağlığınız mükemmel bile olsa kendiniz için hayatınızdan mısırı çıkartın. ben herkese bunu söylüyorum MISIR YEMEYİN. Laboratuvar ortamında mısır üretiliyor çünkü ülkemizde artık mısır tohumu yok. o tohumlardan üretilen mısırlar kanseri hayatımıza taşıyor. bütün bedeni alt üst ediyor. salatada pizzada bile asla koyulmasına izin vermiyorum ben. onun o üzerindeki zarları bağırsaklara yapışıyor ve ishalden tutun kanamaya kadar götürebiliyor.

      Sil
  12. Peki önceden tuvalete günde kaç defa çıkıyodunuz şimdi ne kadar çıkıyosunuz günde kusura bakmayın çok soru sordum ama bilmem gerektiğini düşündüğüm için sordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah, 7-8-10 hiç belli olmuyorduki. yemek yemeye korkar oluyordum ve bildiğiniz aniden karnım şişiyordu mesela hiç alakasız susamışım 1 bardak su içmişim aniden midem davul gibi oluyor koş wc hergünüm bu şekildeydi hiç alakasız şeylerden dolayı yaşıyordum bide. işte en son noktada zaten tüm bunlardan dolayı bağırsak yaralanıyor ve kanama başlıyor. sürekli kanamam oluyordu serum veriliyordu kanama kesiliyordu acilde 2 gün sonra gene kanama başlıyordu diyareyle birlikte

      Sil
  13. Ya bende aynen yemeye içmeye korkuyorum dışarı çıkmak istemiyorum Ya dışarda iken araba da iken ishal gelirse ne yaparım korkuları var. Bende kanama falan yokta ama ishal var sürekli peki şimdi tedaviden sonra günde kaç defa çıkıyosunuz? Düzeldiniz mi ishal sorunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yıldır normalim günde maksimum 1 şükürler olsun hatice hanım :) hatta bazen hiç wc ziyaretim olmuyor çok kuru yemişsem sebze tüketmemişsem 2 günde 1 kez oluyor ziyaretim.
      çoğu kişi aman diyare ne olucakki ne güzel işte bağırsakların temizleniyor diyordu bana ama yaşadığım ızdırabı anlamıyorlardı.
      tedaviye başladıysanız eğer asla ihmal etmeyin her değişimde doktorunuza bu bana iyi geldi veya gelmedi diye notlarınızı alın yanına giderken unutmayın söylemeyi. diyare kesmeye yönelik verilen ilaçlar tedavi etmiyor ama bunu unutmayınç o ilaçları kestiğinizde altında yatan neden tedavi edilmemişse eğer yeniden daha şiddetli başlıyordu benim.

      Sil
    2. Aynen bana da ne güzel bağırsaklar temiLeniyo diyolar ama anlamıyolar beni ilaçlar bitince aynısı oluyo hatta ilaçlar kullanırken bile ishal oluyorum ben yani bütün tahliller yapıldı bende bişey çıkmadı mien son çare kolonoskopi olacak galiba

      Sil
    3. korkuyla yaşamaktansa 1 kez 2 gün sıkıntı çekin olun bari kitlemi var yoksa bağırsağı tehdit eden başka unsurmu var pankreasmı sorunluda bağırsağı vuruyor çıksın ortaya.
      pankreas bedenin organları yöneten en büyük şeflerinden birisiymiş. bana o şekilde anlatıldı. hatalı beslenmeden dolayı enzim üretmiyorsa ilk bağırsakları vuruyor sonra mideyi ve böyle devam ediyor sinyalleri.
      hiç korkmayın kolonoskopiden zaten bayılıyorsunuz hiçbirşey hatırlamıyorsunuz benim tek hatırladığım aynı anda ikisini olduğum için yatağa uzandım ağzıma endoskopi için ağızlık takildı aynı anda kolumdan narkoz verildi gerisi yok bende sedyede uyandım yatağa yatırılmıştım.

      Sil
    4. Sorun ortadan kalkar mı devam eder mi korkum var keşke ortadan kalksa hayatını mahvediyo insanın hiçbişey yapası gelmiyo

      Sil
    5. teşhis süreçleri hep sıkıntılıdır hatice hanım. bu sorunumun ardından troid sorunum olduğunu öğrendim diyareyle alakası yok asla düşünmeyin sadece örnek olarak söylüyorum.
      Öyle büyük bir sorunduki iğneli boğazımdan şırıngayla parça alınması gerekiyordu kanser olup olmadığımın öğrenilmesi için ya olucaktım yada olmayıp kendimi yemeye devam edicektim. bir cesaret oldum ve temiz sonucu aldım. aynı şey sizin içinde geçerli. riski alın kolonoskopiyse kolonoskopi ilaç tedavisiyse onu veya ömür boyu sürecek bir diyetse o
      siz sağlığınızı düşünün gerisi boş acaba iyileşicekmiyim diye asla kendinizi acabalarla yormayın. olun ne yapılması gerekiyorsa kimseninde sizi korkutmasına ay benim komşum olduda şöyle oldu ay benim şu akrabam olduda öldü gibi saçma sapan konuşan kim varsa etrafınızda SİLİN. aslada konuşmayın onlarla bir daha.
      sağlık sizin sağlığınız kimsenin baltalamasına izin vermeyin asla

      Sil
    6. Çok tşk ederum allah razı olsun bilgilndirdiğiniz için beni.zamanınızu aldım hakkınızı helal edin sizede Çok geçmiş olsun inş bir ömür degil de çqbuk kurtulursunuz diyetten

      Sil
    7. ömür boyu uzak kalmaya razıyım hatice hanım çok bişey diil olsun sağlığım yerinde sağlığımız yerinde gerişi boş inanın.
      sizdende hayırlı güzel haberlerinizi mutlaka bekliyeceğim. estağfurullah helal olsun ne demek keşke elimden gelen başka şey olsa. inşallah sizde sağlıkla atlatın artık sıkıntıyı

      Sil
  14. Tşk ederım saolun tekrar helal edin iyi geceler kendinize iyi bakın bilgilendiricem sizi yaparsam 😀😃

    YanıtlaSil
  15. Mrb sevda hanım bıgün doktor a gittim senin huzursuz bağırsak sendromu dedi kolonıskopiye gerek yok dedi sadece yağlı kızartma ve keainlikle tatlı yı kes dedi. Çünkü bunun tedavisi yok dedi yediklerine dikkat edecen desi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhteşem bir haber bu. çok sevindim :)
      şimdi size tavsiyem bu sorun için yazılmış ciddi makaleleri okuyun. inşallah yavaşta olsa düzelmeye başlıyacak herşey.
      çok geçmişler olsun
      sevgiler

      Sil
  16. Ben tşk eedrrim sizinle konuşmak çok iyi geldi tşk eedrrim tekrar 😄

    YanıtlaSil
  17. Sevda hanım merhabalar bugün annemi özel okmeydanı tıp merkezinde gastroskopi yaptırdık sadece 58 lira ödedik ve memnun kaldık çok teşekkürler.Annemin yanında bende işlem sırasında yanındaydım şimdi kendi doktorumuza göstericez tekrar ilginiz ve tavsiyeniz için teşekkürler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah tertemiz çıkmıştır hande hanım sonuçlarınız. Sizinde memnun kalmanıza çok sevindim. İnanın okmeydanı tıp merkezi benim için herzaman mutlu hatırlayacağım bir yer oldu. çok geçmişler olsun anneciğinize
      sevgilerimle

      Sil
  18. Geçenlerde devlet hastanesinde kolonoskopi oldum. Anestezi yok uyuşturucu yok . 10 15 dk sürdü. Şimdi gitsem bir daha girebilirim. Ağrı sizi çok az oluyor . Ben daha çok huylandım. Karnimda hortumun dolanisi beni çok huylandirdi. Çıktıktan sonra KRAMP ve gaz oluyor. O da akşama geçiyor. Cekinmeyin korkmayın. Sadece sabredin

    YanıtlaSil
  19. Benim sürecim çok farklı bir yerden düştüm uctum malesef belimin üstüne ⚠️ ilk aşama bel ağrısı için kullandıgim kas gevşeticiler işhal yaptı ikinci aşama nefes alamamak ve dr dr gezmek herşey ıyi cikiyor 4.asama psikolojik buya ve göbek düşmesi iki defa çektirdim ondan sonra kendime geldim ama gene problemim devam ediyor son dahiliye dr.onceki doktor huzursuz bağırsak sendromu dedi suanki dahiliye dr.kolonoskopi ve endoskopiyi ayni anda istedi ben şok öncesi diyeti beni tirstiriyor ya degerlerim düşerse tansiyon düşük benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yasemin hanım öncelikle korkmuyoruz benim normal tansiyonum 7/10
      şu anda ölçsem muhtemelen tansiyonum 6 civarı çıkar yani sizdeki gibi düşük bendede
      şeker ve tuz sınırlamamız olmadığı için tansiyonumuz düşmüyor
      benim yukarıda yaptığım gibi üzüm hoşafınız elinizin altında olsun hatta içine tarçında atın çubuk sizi sakinleştiricek o
      zaten sizi uyutucaklar bişicikler hatırlamıyacaksınız
      sıvı tüketiminiz istediğiniz kadar olsun hoşaf elma suyu yeşil çay papatya çayı şekerli için
      1 güncük katı besin tüketmiceksiniz
      o içilicek sıvıyı zaten kafaya dikmeyin benim gibi elma suyu birebir karıştırın öyle için
      benim bağırsaklarım çok ciddi sorunluydu ama inanın ben dahi hiçbir sancı mide bulantısı çekmedim kontrollü gittim kendimi sınırlamadım sizde yapmayın
      internette hiçbişey okumayın ben okudum o yüzden panik ataktım.
      birebir yaşayan benim inanın hiçbir sorun yaşamıycaksınız inşallah çok geçmiş olsun

      Sil
  20. Merhabalar sevda hanım. Sizden cesaret aldim 1.5 senedir kaçtığım endoskopi+ kolonoskopiyi bugün sizinle aynı yerde yaptırdım. Daha önce bundan 3.5 sene önce sadece endoskopiye girmiştim canlı canlı yapmışlardı. Çok korkmuştum. Bugün titreye titreye girdim içeri damar yolu ilgi alaka süper sonrasını hatırlamıyorum bile tavsiyenizi buraya yazıp paylaştığınız için teşekkür ederim. Güncel fiyatlar 113 tl endoskopi+ kolonoskopi patalojik parca tanesi 20 tl. Herkese tavsiye ederim. Korkmaya hiç gerek yokmuş. Sadece öncesinde tuvaletle çok arkadaş olup şeker düşmesinden dolayı üşüyorsunuz o kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bi ara arayıp güncel fiyatları öğrenim yazımı güncellerim derken siz yazmışsınız nasıl sevindim çok teşekkürler :)
      çok geçmiş olsun, hiç korktuğumuz bizi korkuttukları gibi olmuyor bu yüzden özellikle yazdım bende
      sevgiler

      Sil
  21. Merhabalar sevda hanım. Sizden güç aldim 1.5 senedir kaçtığım endoskopi+kolonoskopiyi okmeydanı tıp merkezinde az önce yaptırdım. Kaçmanın sebebi 3.5 sene önce canlı canlı girmiş olduğum endoskopiydi. Boşuna çile çekmişiz. Gayet ilgili küçük biryer tertemiz.damar yolu artırmaktan korkmuyorsanız gerisini hatirlamiyorum. Bir gün önce içilen hazırlık ilaçları ve tuvaletle arkadaş olup yemek tüketmeden şeker düşmesinden dolayı halsizlik ve üşüme daha zormuş. Titreye titreye gittim kapıdan içeriye girmeyecektim.bir ara etrafı kolladım kaçayım diye hiç bu kadar korkuya gerek yokmuş hatta hiçbirşeye komik bir durum önceki olduğum nerede şimdiki nerde. Bu blog u okuyanlar mutlaka olacaktır.korkmaya hiç gerek yokmus boşuna telaş boşuna korku. Bu blog u yazıp bu konuya değindiğiniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      yazımı yazmamdaki en büyük amacım benim yaşadığım korkunun gereksizliği ve benden sonra aynı işlemleri yaptıracak kişilerin asla korkmamasını istemem ve bunu başardığım için çok mutluyum.
      Çok geçmiş olsun

      Sil
  22. Meb Sevda hanım özel ok meydanı hastanesindeki dr adını zahmet olmazsa mail olarak atabilirmisiniz bana da ülseratif kolitce mide de ülser var dediler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      dahiliye uzmanı tek doktor vardı orada. gittiğinizde sizi ona yönlendireceklerdir. notlarıma baktım ama ismini maalesef bulamadım :(

      Sil