7/28/2018

Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek Tarifi

Glutensiz beslenmeye dikkat ettiğimden beri kek benim için en çok özlediğim yiyecek oldu. Ancak glütensiz bir çok çeşit un var. Onlarla bir sürü denemeler yaptım. Çoğu tarifte detaylı miktar verilmiş gibi gözüküyor ama o miktar kullanıldığında bildiğimiz taş gibi kekler oldu. Ben de kendi deneme yanılma yolum ve 1 kavanoz dolusu heba edilen badem unundan sonra Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek tarifimle karşınızdayım. Dikkat bağımlılık yapabilir.

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Tarife geçmeden önce bu tarifte hem glütensiz un var hem badem unu var hem de Hindistan cevizi unu var. Yani tüm unları karıştırdım ve ortaya inanılmaz lezzette bir tarif çıkarttım. Bu tarife bir de organik ham kakao eklenince bırakın beni bir tepsi Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek benim diye kendime saklamak istiyorum.


Ham kakao, Organik Hindistan cevizi unu, Organik Badem unu, Organik glütensiz un Ayışığı Organik sitesinden çok uygun fiyatlara alabilirsiniz. Badem unu farklı markalarda denediğimde, çok acı bir tat aldım. Ama Wefood markasının badem ununda asla acı bir tat yok. Süsleme amaçlı dahi kullanabilirsiniz.

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek Tarifi Malzemeler

4 Yumurta
1.5 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı laktozsuz süt
Sos için ayrıca 1 bardak laktozsuz süt
1 Su bardağı Ayçiçek yağı
3 Yemek kaşığı Organik Ham kakao (naturiga markasının kullandım)
1 Su bardağından 1 parmak eksik Glutensiz un (organik bahçe Tatlı Unlu Mamüller İçin Un Karışımı kullandım 500gr Ayışığı Organik sitesinde 10TL)
Yarım su bardağı Organik Çiğ Badem unu (wefood markasının kullandım, 350gr 44.90TL)
1 tepeleme yemek kaşığı Organik Hindistan cevizi unu ( wefood markasının kullandım, 320gr 35.90tl)
1pk Kabartma tozu
1pk Vanilya
1 fiske Himalaya tuzu

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek Yapılışı

Yumurta ve şekeri köpük hale genelene kadar çırptım. Ardından, laktozsuz süt, Ayçiçek yağı, vanilya, organik ham kakao, bir fiske tuz ve vanilyayı ekledim. Bu karışımdan tam 2 su bardağını kabıma aldım. Kalan karışıma, organik bahçe Tatlı Unlu Mamüller İçin Un Karışımı, wefood Organik Badem unu, wefood Organik Hindistan cevizi unu, kabartma tozunu ekledim. İyice birbirlerine karıştırdım.

Tepsimin sadece dibini peçeteyle yağlayıp 170 derecede 35 dakika pişirdim. Siz kürdan testi yaparak kontrol edin. Fan kullanmayın kabarmaz çünkü içerisinde glüten yok.

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Ayırdığım 2 su bardağı sıvı karışımı kabıma aldım, üzerine 1 su bardağı süt ekleyerek 1 taşım pişirdim. Bu ne demek derseniz ocakta minik kabarcıklar çıktığı anda kapattım altını. Hemen soğumaya bıraktım. Buzlu su içerisine oturtabilirsiniz 5 dakikada soğur o zaman. Karıştırın arada ama yoksa kabuk bağlar.

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Fırından çıkarttığım kekimi dilimledim ve her dilimin üzerine çatalla delikler açtım. Ardından organik ham kakaolu sıvı karışımımı kepçeyle eşit şekilde döktüm. Kokuya dayanabilmek için tepsiyi benden uzak bir noktada soğumaya bıraktım.

Tadı inanılmaz güzel, ilk etapta kakaodan gelen çikolata tadını alıyorsunuz, sonra badem ununun o muhteşem aroması geliyor, ardından Hindistan cevizi unundan gelen mis gibi Hindistan cevizi tadı. 1 tepsi yeseniz bile asla şişkinlik hissetmezsiniz çünkü glüten yok içerisinde.

badem-unlu-islak-kakaolu-glutensiz-kek


Sizlerde asla tutmama gibi bir problem yaşamayacağınız muhteşem bir Badem Unlu Islak Kakaolu Glutensiz Kek Tarifi arıyorsanız, yukarıdaki reçetemi uygulayabilirsiniz. Tarifteki tüm ürünleri Ayışığı Organik sitesinden çok uygun fiyata satın alabilirsiniz. Bu arada dip not, hindistan cevizi unu ile ilgili bir makale hazırlamak istiyorum. Hayatımda gördüğüm en zor çalışılan un bu oldu. Sağolsun yemek bloggerları 1 su bardağı kullanın gibi söylemlerde bulunuyor, sakın kanmayın. Hindistan cevizi unu ağırlığının çok daha fazlası sıvıyı hapsediyor. Taş gibi kekleriniz olur fazla kullanırsanız.
Sevgilerrr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder