7/08/2018

Amonyum Lauryl Sülfat Nedir


Sülfatlar çok çeşitli ve özellikle organik sertifikalı ürünlerde sıklıkla karşılaştığımız bir sülfat çeşidi var, Amonyum Lauryl Sülfat ALS. Bu yazımda sizlere neden kullanılıyor diğer sülfat çeşitlerinden farkı nedir, vücuda bir zararı var mıdır hepsini detaylıca yazmak istedim. Ben yaklaşık 1 aydır bulduğum her makaleyi okuyorum. Sülfat çünkü hayatımızın içerisinde ve bizler ne zararlı ne zararlı değil bilmiyoruz. Sülfat kelimesini duyduğumuzda o kesinlikle zararlıdır diyoruz. Benzer durum sodium coco sulfate konumda da işlemiştim sizlere.

amonyum-lauryl-sulfat-nedir


Bu sülfat çeşidi çeşitli isimlerle anılabiliyor, Amonyum Lauryl Sülfat, Amonium Lauryl Sulfate kısaca ALS, gibi. Bu sülfat çeşidi de diğer yazımda okuduğunuz gibi ana hammaddesi Hindistan cevizi veya palm yağından elde ediliyor. Ancak palm yağından elde edilen anladığım kadarıyla yabancı makalelerden, organik sertifika içerisinde kullanılamıyor. Yani üründe organik sertifikası varsa bu genellikle Hindistan cevizinden elde edilmiş oluyor.


Konuyla ilgili dünyanın en büyük içerik koruma firmaları detaylı makaleler yayınlamış. Amonyum Lauryl Sülfat ALS doğada %95 oranında çözülmeye sahip, ciltte reaksiyon yapma olasılığı %1’den daha düşük olduğu ispatlanmış.

Peki, neden Amonyum Lauryl Sülfat kullanılıyor. Çünkü köpürme bir şampuanda mesela temizleme hissini bizlere veren en önemli detaylardan. Ancak altını çiziyorum bu madde varsa öyle çok fazla köpük beklemeyin, çok az bir köpükle karşılaşırsınız.

Dikkat etmeniz gerekenlerin başında Amonyum Laureth Sülfat(ALES), Sodyum Lauryl Sülfat (SLS) ve Sodyum Laureth Sülfat (SLES) geliyor. Farkındaysanız 1 harf değişiyor ve ALES oluyor. Bu zararlı bir içeriktir. Lauryl yerine Laureth geldiğinde işin kimyası değişiyor. Bu değişimin nedeni Amonyum Laureth Eter Sülfat(ALES) etilen oksit eklenmesiyle oluşuyor. Etilen oksit organik olmayan inorganik bir madde. Bu madde SLS, SLES gibi oldukça zararlı sülfatlarda bulunanlardandır.

Benim tercih ettiğim bu tarz içerikler için EWG sitesi. Şimdilik tarafsız olarak yoluna devam ediyor. COSDNA çok uzun zamandır ciddi taraflı olarak içerikleri yazıyor. Bu yüzden ben EWG sitesini daha güvenilir buluyorum.

Amonyum Lauryl Sülfat ALS içeren organik sertifikaya sahip ürünleri korkmadan kullanabilirsiniz. Ancak harf değişikliklerine lütfen çok dikkat edin.
Sevgilerrr.

1 yorum: