3/03/2018

Cildi Hassaslaştıran Krem içerikleri

Son dönemlerde cildim hassaslaştı diyen çok fazla kişiyle karşılaşıyorum. Duştan çıkıyorum cildim kızarıyor, sokağa çıkıyorum cildim kızarıyor, sabah kalktığımda cildim kızarmış gibi görüyorum. Bir nevi cildiniz size uyarı veriyor farkında mısınız? Aslında durum gayet basit, siz eğer cildinize uygun olmayan kozmetikler, kremler kullanırsanız, cildinize zararlı kimyasallar içeren ürünler kullanırsanız cildinizin bariyerini kazır atarsınız. Şampuanda sülfat aman içermesin diye diye rafları talan ediyorsunuz ama iş cildinize geldiğinde neden üşeniyorsunuz içerik okumaya? Sürekli cildinizin gözeneklerini tıkamaya, sürekli cildinizi yormaya devam ettiğiniz sürece cildiniz bir süre sonra bu şekilde uyarı verir. Bunun bir basamak üstü cilt incelmesi, sonrası ciltte kırmızı damarların ortaya çıkması, son aşama ise dermatit başlamasıdır. Bu blog yazımda Cildi Hassaslaştıran Krem içeriklerini sizlere anlatacağım.

cildi-hassaslastiran-krem-icerikleri


Cildi Hassaslaştıran Krem içerikleri



Benim durumum sizlerden çok daha farklı. Ben atopik dermatit ciltliyim. Ama cildime uygun ürünler kullanmazsam, cildim error veriyor ve çok ciddi yangılı kızarıklıklar baş gösteriyor. Senelerce kullandığım doktorların bana vermiş olduğu kortizon içeren kremlerden sonra, cildimi kendi deneme yanılma yollarım ile şu anki sağlıklı duruma getirdim.

Alkol içeren ürünler hassas ciltlerin düşmanıdır. Cildinizi yakar kavurur. Eğer siz alkol içeren tonik, kremler kullanırsanız cildiniz asla sakinleşmez.

Etanolamin ve formaldehit siz bu maddeyi ilk kez duyuyorsunuz muhtemelen. Ancak özellikle cilt temizleme köpükleri kremleri içerisinde vardır. Eğer içeriğinde bu maddeler varsa cildinizi kazıyarak temizlersiniz.

Sülfat çeşitlerinin zararlarını zaten biliyorsunuz. Sülfat cildinizin yüzeyindeki gözenekleri tıkamakla kalmaz, cilt yüzeyinizi inceltir.

Vazelin ne olduğunu iyice anlamanız lazım. Vazelin petrolden elde edilen bir maddedir. Siz yüzünüze nasılki benzin sürmüyorsanız vazelin içeren kremler kullanmamalısınız.

Parafin, vazelin gibi aynı şekilde petrolden elde edilir. Oldukça ağır bir kimyasaldır.

Mineral yağ, adı üzerinde petrol damıtılmasıyla, dibinde kalan bir yağ çeşididir. Bir kremin içerisinde mineral yağ, parafin, vazelin varsa ben derim ki o kadar para vermeyin, gidin 1lt benzin alın hem saf halini sürersiniz hem daha ucuz. ( yazar burada espri yapıyor gidip yüzünüze benzin sürmeyiniz )

Paraben çeşitleri, cildinize yapabileceğiniz en büyük kötülüğün başında gelir. Kanserojendir, ciltte birikme yapar. Cildinizin tamamen güçsüz kalmasına neden olur.

Silikon, cildinizi kadife gibi hissettirir. Ama size cildinizin yüzeyindeki bütün gözenekleri tıkayarak en büyük kötülüğü yapar. Bu gözenekleri ardından açmak için kimyasal peeling yapıp derinlemesine temizlemek zorundasınız. Silikon birikme yapan, ciltten arındırılamayan bir kimyasaldır. Nasılki çeşmede akan yerleri kapatmak için silikon sıkılıyorsa ve o senelerce kalıyorsa aynı işlemi elinizle cildinize yapıyorsunuz.

Parfüm, ya benim kremim çok güzel kokuyor, yüzüme sürüyorum o koku tüm gün benimle diyenler, siz kremi nem versin size faydası olsun diye kullanıyorsunuz. Kıyafetinize sıktığınız parfümün kreminizde işi ne? Yoğun kokan kremler cildinize iyi gelmez. Hele ki o koku tüm gün sizinle kalıyorsa içerisinde bildiğimiz kimyasal vardır.

PEG, polietilen, polietilen glikol, polioksietilen, oksinol, nonoksinol, polisorbat 60 ve polisorbat 80 bunlar bir ekiptir. Biri varsa hepsinin neredeyse yerine geçer. Ciltte birikme yaparak cilt yüzeyini inceltir.

Isopropyl  Palmitate, Myrıstate, palm yağı içeren yiyecekler kullanmıyorsunuz değil mi? O zaman neden kremlerinizde bu palm yağını kullanan markaları kullanıyorsunuz? Palm yağının kozmetikteki isimleri Isopropyl  Palmitate, Myrıstate olarak geçer.

Bu çok uzun olmayan listede yer alan Cildi Hassaslaştıran Krem içerikleri, mümkün olduğunca ezberlemeye çalışın. Evinizde olan kremlerde, yüz temizleme ürünlerinde varsa kullanmayın. Yoksa cildiniz şu ankinden çok daha fazla hassaslaşacak ve incelecektir.
sevgilerrr.




3 yorum:

  1. Çok güzel, bilgilendirici bir yazı olmuş. Keşke dikkat edebilsek,çok ince düşünmek lazım ama öteleme boşverme huyumuz baskın çıkıyor işte :/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevda Hanım. Benim yüzüm bunalınca,saçım yüzüme değince,tozlu ve havasız ortamlarda...vs aşırı derecede kızarıyor ve yanıyor Cildimde kuruluk yok pullanmada yok. Yanaklarım bu şekilde. Hangi temizleme ürununu kullanmalıyim ve nasil yatistirmaliyim cildimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, cildinizde muhtemelen tahrişe bağlı bir dermatit başlangıcı mevcut. isterseniz bana iletişim bölümümden de ulaşabilirsiniz. o zaman detaylı linklerle beraber atim size.
      kızarıklık için önlem amaçlı 1.olarak temizlemeden itibaren yumuşak yapılı ürünlere geçmeniz sizin için kolaylık olacaktır.
      cilt yüzeyini inceltmeyecek bariyerini kuvvetlendirecek ürünler
      temizleme olarak
      konjac sünger hem kolay hem uygun hemde 3 aylık kullanım imkanıyla cildinizi yormadan temizler.
      match konjac sünger yeşil çaylı hassas alerjik ciltler için olan uygun olmalı
      temizleme köpüğü veya jel kullanmanızada gerek kalmaz ek masrafınız olmaz.
      nemlendirme olarak organique calming serisi olabilir. hem nem verir hem gece+gündüz kullanabilirsiniz. daha detaylı sormak istedikleriniz varsa lütfen iletişim formumdan iletişime geçmekten çekinmeyin sevgiler

      Sil