7/31/2017

Muzlu az malzemeli Ham Kakaolu Kek

Kakaolu tariflere bayılırım. Ama bu zamana kadar yaptıklarım meğer hiçbir şey değilmiş. Ham kakao ve normal kakao arasındaki farkları sürekli okuyordum. Ama lezzet bu kadar fark edebileceğine inanmıyordum. Taa ki Ayışığı Organik sitesinden Saf Ham kakao tozu alıp deneyene kadar. Muzlu az malzemeli Ham Kakaolu Kek Tarifimde muz ve gerçek çikolata aromasını daha pişerken alacaksınız kokusundan.

muzlu-az-malzemeli-ham-kakaolu-kek

Muzlu az malzemeli Ham Kakaolu Kek

Malzemelere geçmeden önce marketlerden aldığımız kakaolardan çok daha yoğun tadı olan ham kakao ile ilgili gerçekler neler.


1 Kilo Ham Saf Kakaodan 25 kilo marketlerde aldığımız kakao, 10 kilo kakao yağı, 100 kilo kakao esansı, vb üretiliyor.

İnanamadım okuduğumda, 1kilodan 25kilo çıkartabilmek için içerisine eklenen onlarca kimyasal var. Buda gerçek kakao tadından uzaklaştırıyor. Sadece aroma olarak kakaoyu hissediyorsunuz çok hafif bir şekilde. Ham kakao tozu 150gr 35TL civarında satılıyor. Pahalı diyebilirsiniz ama çok daha az bir miktarla gerçek çikolata lezzetinde kekler kurabiyeler yapabilirsiniz. Gelelim benim muhteşem kokan gerçek çikolata lezzetindeki kekimin tarifine.

muzlu-az-malzemeli-ham-kakaolu-kek


Malzemeler
2 Yumurta
1 Çay Bardağı Toz Şeker
1 Çay bardağı Süt (laktozsuz yarım yağlı kullandım)
½ Çay bardağı Sıvı Yağ (Ayçiçek yağı)
2 Yemek kaşığı Saf Ham Kakao Tozu
1pk kabartma tozu
½ pk Vanilya
1,5 Su Bardağı Un
2 Dilimlenmiş Muz

muzlu-az-malzemeli-ham-kakaolu-kek


Yapılışı
Klasik kek yapıyoruz. Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Ardından muz hariç tüm malzemeleri karıştırıyoruz. En son muzları ekliyoruz ve spatula veya kaşık yardımıyla iyice malzemenin içerisinde karıştırıyoruz. Sadece tabanını yağladığınız tepsimize döküyoruz. 180 derecede kürdan testini geçene kadar pişiriyoruz. Evi saran saf kakao ve muz karışımı kokuya dayanarak çıkarttıktan sonra soğumasını üfleyerek bekliyoruz. Gerekirse vantilatör klima altına koyun hemen soğusun çünkü bu koku inanılmaz muhteşem. Sonra afiyetle yiyoruz pamuk kekimizi.

muzlu-az-malzemeli-ham-kakaolu-kek


Sizlerde gerçek çikolata lezzetinde bir kek istiyorsanız yapmak Muzlu az malzemeli Ham Kakaolu Kek tarifimden faydalanabilirsiniz. Normal marketlerde olan kakaolarla yaparsanız ama bu lezzeti yakalayamazsınız.
Sevgilerrr.

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Muzların piştiği andaki tadını ve ham kakao'yu çok merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanki bitter çikolata eritmişim muzlarla beraber muzlar erimedi dağılmadılarda harika bir lezzet oldu
      sevgilerimle

      Sil
  2. Nefis gözüküyor, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. aaaa gerçekten okudukça çok şaşırdım... Mutlaka ham kakaoyu deneyeceğim.. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım aydacım inan market kakaosuyla öyle ciddi farklıki inanamazsın. Meğer yıllardır ben kakao diye ne yiyormuşum bilmiyorum. Saf ham kakaodaki o lezzet kokusu bile çikolata gibi
      sevgilerimle

      Sil
    2. Merak ettim nefis gorunuyor 😊
      Derya hanimin kesif etkinliginden geldim ben de beklerim 😊

      Sil
  4. ya muhteşem görünüyor ki! çok merak ettim tadını, mutlaka deneyeceğim! elinize sağlık =)

    YanıtlaSil