2/19/2018

Organik Hindistan Cevizi Yağı Nedir

Hindistan cevizi yağı birçok kullanım alanıyla hayatımızda, neredeyse tüm bloglarda faydaları yazıyor. Bende blogumda daha öncesinde yazdım ancak, asıl sorunu fark edemedim. Organik Hindistan Cevizi Yağı Nedir konulu bir blog yazısı yazmak istedim bu yüzden. Hindistan cevizi yağı nedir, organik yağ nasıl anlaşılır, sahte yağlar nasıl fark edilir tüm bunları yazımda okuyabilirsiniz. 


organik-hindistan-cevizi-yag-nedir


Organik Hindistan Cevizi Yağı Nedir

Bu mucizevi yağ uzun zamandır hayatımızda bizimle. Cildimizde saçımızda yüzümüzde hatta yemeklerimizde dahil kullanıyoruz. Ama kullandığınız yağ gerçekten sizin için faydalı olan gerçek organik bir yağ mı? Yoksa karışım size fayda yerine zarar verebilecek bir yağ mı? Öncelikle gerçek organik Hindistan Cevizi yağı nasıl olmalı?
organik-hindistan-cevizi-yag-nedir



Oda ısısında yazın en sıcak günleri hariç kesinlikle kaşıkla kazınabilecek kadar katı olmalı. Yazın çok sıcak günler hariç normal sıcaklıktaki günlerde hafif yumuşak kıvamda olur. Ama kışın, bahar aylarında, sonbaharda kesinlikle kavanozda çok sert bir kıvama gelir.

Rengi bembeyazdır katı halindeki. Ancak sıvı hale geldiğinde isterseniz eritin isterseniz çok sıcak havada oda ısısında erisin su gibi duru ve su gibi akışkandır. Asla kavanoz içerisinde uzama yapmaz. Su gibi akar.

Kokusu çok fazla belirgin değildir. İçerisindeki gerçek aroma sadece Hindistan cevizinin kendisidir. Eğer ki bunun yanında başka kokular alıyorsanız çöpe atmanızı tavsiye ederim.

Elinizin üzerine aldığınızda hemen erir, çünkü en ufacık ısı değişiminde hemen katı formu değişir ve sıvı kıvama geçer.

Cildinize sürdüğünüzde, cildinizle bütünleşir. Cilt yüzeyince beyaz bir tabaka asla bırakmaz.

Yemeklerde kullandığınızda, aromasını hissetmezsiniz. Düşünün ben türk kahvemin içine 1 çay kaşığına yakın koyuyorum pişirirken aromasını hissetmiyorum.

organik-hindistan-cevizi-yag-nedir


Üzerinde Wefood markasının Organik Hindistan cevizi Yağı şişesinde görebileceğiniz, Orser Kontrol ve Sertifikasyon Kuruluşu logosunu görmelisiniz. Bu logoyu sadece organik,  gerçekten içeriğinde Hindistan cevizi dışında bir madde veya koruyucu içermeyen yağlarda görebilirsiniz. Bu sertifikayı emin olun çoğu yağda göremezsiniz. Ama ne hikmetse organik içeriğe sahip diyerek pazarlaması ve satışlarını yaparlar.

Eğer ki elinizdeki Hindistan cevizi yağı, beyazdan farklı bir tonda ise, oda ısısında katılaşmıyor sıcak günler hariç, tam tersi yumuşak bir kıvamdaysa, erittiğinizde çok fazla Hindistan cevizi kokusu ve tadı alıyorsanız, teninize sürdüğünüzde pütürleşme veya beyaz bir tabaka bırakıyorsa, kokusunda farklı aromalar alıyorsanız o yağ gerçek değildir. Sağlığınızla oynamayın.

Ben Organik Hindistan Cevizi Yağı Nedir konulu blog yazımda gördüğünüz gerçek organik vegan içerikte olan bu yağı Ayışığı Organik sitesinden alıyorum. Fiyatı 39.90TL, boyutu 300ML. Sizlerde gerçekten size faydası olabilecek bir bakım ve yemeklerinizde kullanabileceğiniz glutensiz, vegan bir yağ alternatifi arıyorsanız deneyebilirsiniz.
sevgiler.



8 yorum:

  1. O kadar popüler oldu ki bu yağ.Ama organik olup olmadığını ambalajı açmadan anlayamayacağız gibi görünüyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. logo en önemlisi, özellikle organik logolarına sahip olmalı markalar
      sevgiler

      Sil
  2. Yazini okuduguma cok sevindim canim. Evde kullandigim bu ozelliklere sahip. 😍😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim canım, karışım yağları saf diye çünkü satıyorlar

      Sil
  3. Evimde herzaman bulunur.Her yerde kullanıyorum canım.
    Faydalı bir yazı olmuş.
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. tavsiyene uydum, ne zamandır kahvelerime bir çay kaşığı ekliyorum, çok keyifli oluyor verdiği aromayı da seviyorum =) organik hindistancevizi yağı <3 <3 <3 biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel oluyor duygucum, özellikle hazımsızlığa bile iyi geliyor

      Sil