3/06/2016

GÜNDE 5 CEVİZ

Ceviz'in faydaları saymakla bitmiyor.
Beyne kalbe kan dolaşımına damarlara kısaca tüm bedene faydalı bir kuruyemiş.

Düzenli Ceviz Yediğinizde


cevizin faydaları





Sapasağlam Kalbiniz oluyor, kalp damarlarınız kuvvetleniyor. Omega-3 yağ asitleri aynı zamanda kansere, ADHD  (Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) ve depresyona karşı korunmada oldukça önemli. Hatta bu kuruyemişlerin düzenli şekilde tüketilmesinin Alzheimer's hastalığını azalttığına dair bağlantı bulunulmuş.

Stres mi oda ne?
Düzenli ceviz tüketimi stres için birebir. . Ceviz, vücudun stres tepkisini azalttığı için ve strese bağlı oluşan fiziksel yan etkileri daha kolay yok ettiği için, gülücüklerle etrafımıza neşe saçıyoruz.

Daha sağlıklı saçlar ve cilt için
Cevizde bulunan yapı maddeleri, tırnaklarınızı güçlendirir, saçlarınızın daha parlak olmasını sağlar ve cildinizi pürüzsüzleştirir. Yani anlayacağınız, çoklu doymamış yağ asitleri ve omega-3 yağ asitleri, dış görünüşünüzde harikalar yaratır.

Hepimizin derdi Kilo verme
Cevizde bulunan çoklu doymamış yağ asitleri, damarların tıkanmasının ve doymuş yağların olumsuz etkilerinin önüne geçtiği için, vücudun düzgün işleyişi açısından hayati öneme sahiptir. Ayrıca, çoklu doymamış ağ asitleri sağlıksız atıştırmaları azaltır ve daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar.

Gitsin kötü kolesterol gelsin iyi kolesterol
Yüksek tri-gliserit ve yüksek LDL dediğimiz kötü huylu kolesterolü düşürmede cevizin faydaları vardır. Bunun dışında ceviz çinko, selenyum, magnezyum gibi önemli minareler içerir. Bu minareller bağışıklık ve sinir sistemimiz açısından çok önemlidir.

Beynin en sadık dostu
Ceviz linoleik, alfa linoleik ile birlikte vitamin E ve B6 vitaminlerini içerdiğinden dolayı sinir sitemlerine olumlu yönde etki yapar. Bazı bilim adamları besin maddelerinin hangi organımıza benziyor ise o organa faydalı olduğu yönünde iddiaları var ki ceviz de görüntü olarak beyine benziyor. Fakat cevizin beyine benzemesinin ötesinde, ciddi anlamda beyine faydaları var. Özellikle stres ile mücadelede antidepresan görevini üstlenen ceviz, uyku sorunu olanlar için de şifadır. Yatmadan önce yenilen ceviz, içerdiği triptofan yardımı ile uyku sorununuzu çözebilir.

Cevizin kalorisi konusunda emin değilim ama bir türlü sağlıklı bi sonuç alamadım özür diliyorum.
Kimi yerde 1 ceviz 27 kaloriyken kimi yerde 45 kalori

Şöyle düşünelim 5 adet en fazla tüketeceğimiz ceviz ile yukarıda saydığım faydaları bedenimize sağlıyacağız. Bu yüzden bırakalım kalori hesaplamayı ve bu sağlıklı atıştırmalığı hayatımıza alalım.
Şimdi bana çok pahalı diyebilirsiniz. Ancak illa kırılmış hazır ceviz alıp çok fazla para harcamanıza gerek yok. Kabuklu cevizin kilosu 15-25 TL arasında değişiyor ve 1 kg ceviz size nerdeyse 2 ay yeter.

Bu yüzden mazeretlerimizi bırakıyoruz ve bu sağlıklı kuruyemişi hayatımıza alıyoruz.

Sevgilerrr...

6 yorum:

  1. Ne kadar bilgilendirici bir yazi ellerinize saglik. En son kan testimde bazi vitamin degerlerim düsük cikmisti ve doktor bana da ceviz yememi söyledi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim. Bana da doktorum cevizi hayatına al dedi ama abartmadan al. Günde 4,5 ceviz yememi tavsiye etti. Ona karşılık bi bakim dedim ceviz nelere faydalıymış şaşırdım. Bi süredir aldım hayatıma ve sanki daha enerjim yerinde ve abur cubur tüketimim ciddi azaldı.
      sevgiler

      Sil
  2. hergün kendime ceviz yemelisin dememe rağmen üşeniyorum unutuyorum. ama bundan sonra daha çok dikkat edeceğim. Bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Sizi takibe aldım bloğuma da bekliyorum http://efsaninseruveni.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende tembellik yapıyorum itiraf ediyorum arada:)
      elimden geldiğince ama mutlaka yemeye çalışıyorum:)

      Sil
  3. CEVİZİ bende çok severim, avuç avuç yiyebilirim, ama tansiyonumu düşürüyor benim size de öyle oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minimum seviyede tüketmekte fayda var tabiiki, ancak bünyeden bünyeye elbette değişiyor bedenin verdiği tepkiler. mesela bende de fındık yediğimde düşük olan tansiyonum dahada düşüyor :)

      Sil